TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä

Vehmaan PK-Puu Oy:n, (Y-tunnus 1006541-4) PK-Puu- verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia.
Verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 15 vuotta täyttäneet henkilöt. Alle 18-vuotiaat voivat maksaa ostoksensa vain verkkomaksulla.
Verkkokauppa toimittaa tuotteita vain Manner-Suomeen, johon on kiinteä tieyhteys.

Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille, sisävesien saariin tai pohjoisimpaan Suomeen, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme ja varmista onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia.
Hyväksymällä PK-Puun verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että PK-Puun verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Toimitusaika

Tuotteiden toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on n. 2-6 arkipäivää. Toimitusmyyntituotteilla toimitusaika voi olla tätä pidempi. Tilauksen päivityksen jälkeen tilaus siirtyy asiakaspalvelumme käsiteltäväksi, tällöin varmistuu myös tarkempi toimitusaika. Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostilla, jossa vahvistetaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta, lisäksi kuljetusliike soittaa asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästämme, sinulle ilmoitetaan, kun tilaus on valmis noudettavaksi.
Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, asiakaspalvelumme ilmoittaa siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan asiakkaan tilauksella ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tilaukset toimitetaan haluttuun osoitteeseen tilauksella ilmoitetuilla toimituskuluilla. Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille tai ulkomaille ota yhteyttä asiakaspalveluun. Varmistamme onko tilaaminen mahdollista ja aiheutuuko tästä lisäkuluja.
Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.

Kotiinkuljetus

Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta, joko perälaitanostimella tai ajoneuvonosturilla.
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu taajama-alueilla ma–pe klo 9–20, muualla maassa pääsääntöisesti klo 9–15. Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen.
Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.
Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy tarvittaessa myös yhdistelmäajoneuvolla, riippuen tilatun tuotteen vaatimuksista. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta.
Toimituskulut sisältävät rahdin asiakkaan tilauksen yhteydessä antamaan osoitteeseen mutta eivät rahdin purkua. (PK-Puun kuljetus sisältää toimitushinnan)
.Asiakkaan on huolehdittava kuorman purusta 20 minuutin aikana rahdin saapumisesta.
Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
– ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
– asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme
Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Toimituskulut

PK-Puun verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut määritellään tuotteen koon, painon sekä toimitusosoitteen etäisyyden perusteella. Toimituskulut eivät sisällä tuotteen kantamista/siirtämistä esimerkiksi rakennuksen takapihalle.
Toimituskustannukset näet tilausta tehdessäsi. Asiakkaan maksettavaksi tulee vain tilauksella ilmoitetut toimituskulut.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Svea Bank (y-tunnus 3237195-7), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Svea Bank AB:n verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Svea Bank AB. Svea Bank AB välittää maksut verkkokauppiaalle.
Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Maksutavat

Svean -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai erämaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay

Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Lasku

Lasku ja erämaksu on palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Lasku on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Laskulla saat 14 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Erämaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä. Erämaksun kustannukset ovat avausmaksu 5,00€ alle 500 €:n ostoksille(yli 500€ avausmaksu0,00€), 2,95 eur/lasku ja 19,95%:n luottokorko. Voit maksaa laskulla tai erämaksulla 3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Svea Bank AB.

Svea Bank AB:n yhteystiedot

Mechelininkatu 1 a, 00180 Helsinki
lasku ja erämaksut puh. 09 4242 3330, muut maksutavat puh. 4241 7040

Tilauksen hyväksyminen

Kun Asiakas on hyväksynyt tilauksensa Maksaminen-vaiheen jälkeen, sitä et voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos tilausta halutaan vielä muuttaa, on otettava yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.
Asiakas saa hyväksymästään tilauksesta sähköisen tilausyhteenvedon sekä tilausvahvistuksen, sen jälkeen kun asiakaspalvelu on käsitellyt tilauksen. Tilausvahvistuksesta näkyy tilauksen tiedot sekä tarkempi toimitusaika. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten.
Kun asiakas on jättänyt tilauksensa, se siirtyy käsiteltäväksi asiakaspalveluumme. Jos tuote on varastotuote on sen toimitusaika n. 2-6 arkipäivää. Mikäli tilaus sisältää useampia varastotuotteita, pyritään toimittamaan tuotteet yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, verkkokaupan asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen toimitusajasta.
Mikäli et saa tilausyhteenvetoa heti tilaamisen jälkeen, tarkoittaa se, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme. Ota tällöin välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Oikeus evätä tilaus

Vehmaan PK-Puu Oy:llä on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.
Tilauksen tarkastaminen
Tuotteet on noudettava kahden viikon kuluessa saapumisilmoituksesta. Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi. Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen.
Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä PK-Puun verkkokauppaan viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus tai noutamatta jättäminen ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin PK-Puun verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.
Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan PK-Puu verkkokaupalle tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta PK-Puu verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Pelkkä tuotteen palautus tai noutamatta jättäminen ei peruuta sopimusta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista.
Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet.
Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Verkkopankissa maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron. Sopimatta palautettua tavaraa emme hyvitä.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä.
Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta.
Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta.
Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat.
Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Selvät hintavirheet

PK-Puun verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
– jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
– jos tuotteen hinta poikkea oleellisesti markkinahinnoista.
Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
Jos tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi tai https://webgate.ec.europa.eu/odr)

Ylivoimainen este

PK-Puun verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä PK-Puun verkkokaupalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Asiakasviestintä

PK-Puun verkkokauppa voi lähettää markkinointiluvan antaneille asiakkailleen markkinointiviestejä sekä asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja matkapuhelimeen. Rekisteröityessään verkkokauppaan, asiakas voi joko sallia tai kieltää markkinointiviestien lähettämisen. Asian voi myös hoitaa soittamalla asiakaspalveluumme.

Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen ja toimitukseen PK-Puun verkkokaupasta. Hyväksymällä PK-Puun verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen. Tilausosoite ja muut asiakastiedot tallennetaan PK-Puun asiakastietojärjestelmään asiakassuhteen ajaksi.

Ehtojen muuttaminen

PK-Puun verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.
Turvallinen ostaminen
PK-Puun verkkokaupasta ostaminen on turvallista. Verkkokaupassa kerättävät asiakastiedot (tilaushetkellä tai rekisteröidyttäessä) siirtyvät PK-puun verkkokaupan käyttöön suojatussa verkkoyhteydessä (SSL-salaus).
PK-Puun verkkokaupassa on käytössä cookie-toiminto eli evästeitä. Eväste on pieni käyttäjän tietokoneelle lähetettävä ja siellä säilytettävä tekstitiedosto, jonka avulla on mahdollista tunnistaa sivuilla vierailevat kävijät. Tämä helpottaa kävijöiden kirjautumista sivuille. Evästeiden avulla verkkokauppa voi tarjota asiakkaille yksilöityjen tarpeiden mukaisia tietoja ja palveluita.
Evästeet eivät vahingoita käyttäjien tietokoneita tai tiedostoja. Eväste-toiminnon voi kytkeä pois selaimesta. Evästeen poiskytkeminen käytöstä saattaa vaikuttaa palveluiden toimintaan.

Vehmaan PK-Puu Oy